Attualità
Cunsiglii di dieta per una prostata allargata
Cunsiglii di dieta per una prostata allargata
A prutata hè una glàndula di a noce chì si trova trà a vejiga è u pene. A prutata hè ghjustu davanti à u rectu. A uretra attraversa u centru di a prutata, da a vejiga à u pene, lascendu chì l'urina scorri fora di u corpu. A prostata secreta un fluidu chì nutre è prutegge i sperma. Durante l'ejaculazione, a prostata sprime stu fluidu in l'uretra, è hè espulsu cù u sperma cum'è sperma.
A crescita di a prostata tocca à guasi tutti l'omi 50 cunnisciutu cum'è ipertrofia prostatica benigna o BPH. I sintomi di urinazione difficiule tendenu à cresce cù l'età.
In questu articulu, amparà alcuni cunsiglii di dieta per alleviare i sintomi di BPH.
Dieta è una prostata allargata
A glàndula prostatica hè cuntrullata da ormoni putenti cunnisciuti cum'è ormoni sessuali, cumpresu testosterone.
In a glàndula prostata, A testosterone hè cunvertita in un altru ormone chjamatu diidrotestosterone (DHT). Un altu nivellu di DHT face chì e cellule di a prutata si ingrandinu.
Certi alimenti è bevande sò cunnisciuti per avè un impattu nantu à a salute di a prutata per via di i so effetti nantu à a testosterone è altri ormoni.
E ricerche anu trovu chì una dieta cumposta principalmente di carne o di latticini pò fà cresce u risicu di allargamentu di a prutata è di cancheru. Hè soprattuttu veru se una persona ùn incorpora micca abbastanza verdura in a so dieta.
Alimenti da manghjà
Una dieta ricca di frutti, ligumi, è i grassi sani si pensa à prutege a prutata.
Cibi specifici cunnisciuti per benefiziu a prostata includenu:
- Salmon: U salmone hè riccu in grassi sani chì cuntenenu omega-s acidi grassi, chì aiutanu à prevene è à riduce l'infiammazione in u corpu. Altri pesci d'acqua fredda, cum'è e sardine è e truite, sò ancu ricchi di sti tippi di grassi.
- Tomate: I pumati sò imballati di licopenu, un antioxidante chì pò prufittà di e cellule di a prostata. Pumate di cucina, cum'è in salsa di tomate o zuppa, aiuta à liberà u licopenu è rende u più dispunibule per u corpu.
- Baies: Fragole, mirtilli, lamponi, è e more sò ottime fonti di antioxidanti, chì aiutanu à caccià i radicali liberi da u corpu. I radicali liberi sò i sottoprodotti di e reazioni chì si verificanu in u corpu è ponu causà danni è malatie cù u tempu.
- U brocciu: Broccoli è altri ligumi cruciferi, cumpresu bok choy, cavolfiore, Cavoletti di Bruxelles, è u col, cuntenenu una chimica chjamata sulforaphane. Hè pensatu per destinà e cellule cancerose è prumove una prostata sana.
- Noci: I noci sò ricchi di zincu, una traccia minerale. U zincu si trova in alta concentrazione in a prutata è si pensa chì aiuta à equilibrà a testosterone è a DHT. Oltre à i noci, i crustacei è i legumi sò ancu ricchi di zincu. I noci mischiati sò dispunibuli per cumprà in buttreghi è in ligna.
- Agrumi: Aranci, limoni, limes, è i pompelmi sò tutti ricchi di vitamina C, chì pò aiutà à prutege a glàndula prostata.
- Cipolle è agliu: Un studiu hà trovu chì l'omi cun BPH tendenu à manghjà menu agliu è cipolla chì l'omi senza BPH. Più ricerca hè necessaria per cunfirmà questi risultati, ma e cipolle è l'agliu sò aghjunte sane à a maiò parte di e diete.
Alimenti da evità
Una dieta sana per una prostata allargata hè più cà solu manghjà boni alimenti. Significa ancu evità altri tippi di alimenti chì ùn sò micca boni per a prutata.
Alcuni alimenti da evità includenu:
- Carne rossa: Reserch suggerisce chì andà senza carne rossa pò aiutà à migliurà a salute di a prutata. In fattu, si crede chì u cunsumu cutidianu di carne triplichi u risicu di allargamentu di a prutata.
- Latticini: Simile à a carne, u cunsumu regulare di latticini hè statu ligatu à un risicu aumentatu di BPH. Tagliu o riduce u burru, casgiu, è u latte pò aiutà à riduce i sintomi di BPH.
- Caffeina: A caffeina pò agisce cum'è diureticu, chì significa chì aumenta quantu, quante volte, è quantu urgente una persona hà da urinare. Tagliendu torna u caffè, tè, soda, è a cicculata ponu migliurà i sintomi urinarii di BPH.
- Alcolu: L'alcolu pò ancu stimulà a produzzione d'urina. L'omi cun BPH ponu truvà chì i so sintomi sò migliorati rinuncendu à l'alcol.
- Sodiu: Un altu assunzione di sale pò aumentà i sintomi di e vie urinarie associate à BPH. Dopu una dieta bassa in sodiu, ùn aghjunghjendu u sale à i pasti è evitendu l'alimenti trasfurmati pò esse utili per alcuni omi.
Gestisce una prostata allargata
I cambiamenti dietetichi ponu esse abbastanza efficaci per gestisce alcuni di i sintomi di BPH, ma altri cambiamenti di vita di basa ponu aiutà ancu.
Alcune strategie chì ponu allentà i sintomi di BPH includenu:
- gestendu u stress
- guittendu à fumà
- evitendu i fluidi a sera per riduce l'urinazione di notte
- svuotendu cumpletamente a vescica quandu urina
- fà esercizii di u pianu pelvicu
- evitendu i medicazione chì ponu aggravà i sintomi, cum'è antihistamini, diureticu, è decongestanti se hè pussibule
- pruvà esercizii di furmazione di a vejiga
- limitendu l'ingestione di fluidi à 2 litri di liquidi ogni ghjornu
Sì sti cambiamenti di stile di vita ùn sò micca efficaci, medicazione o chirurgia pò esse raccomandata da un duttore.